Михайло Карповий

Вересень 5, 2010

Слон

Filed under: Poems/Вірші — Михайло Карповий @ 7:34 pm

                  We are the hollow men. – T.S. Eliot
І.
Нехай банальну і нехай пласку,
уява цю картину пише часто:
людський пісок, і я у цім піску –
загублена та непотрібна частка.

Дочки пустелі, nihil’у сини,
ми – хаосу пустопорожній витвір.
Пісок тече. Я рухаюсь за ним
у напрямку куди-подує-вітер.

Дивлюсь на тіло – в тілі бачу тлін.
Це – одяг невідомого пошиву
наповнений нічим; це – пустки тінь.
Незатишно у ньому і паршиво.

Як там у пісні? „Доленько сумна…”?
Навіщо я? І звідки я? І де я?
Порадили мені: купи слона!
Слона? Купити? Це уже ідея!

ІІ.
Бо у слона є безперечний плюс –
великий розмір: тулуб, хобот, ноги…
Можливо, я, коли слона куплю,
заслоненію також біля нього.

Найголовніша, може, із причин
неспокою – це брак такого друга.
Я перейму у нього величінь
не тіла, а – що важливіше – духа.

Неспішні будуть порухи мої,
розмірені думки, слова повільні.
Спокійно я ітиму по землі.
А поруч колихатимуться бивні.

Коли подує вітер перемін,
я за один із них візьмусь рукою,
і ні на цаль не зрушимося ми,
як скеля, що не рушиться рікою.

ІІІ.
Втім, я і слон – це повний дисонанс.
Ми зліплені із різних типів тіста.
Сміятимуться, дивлячись на нас,
гадаючи, що цирк відвідав місто.

Крім того, що взамін я дам слону?
Навіщо я йому, такий хороший?
Свою марнотність? Славу голосну?
Або свободу, куплену за гроші?

Та що таке свобода для слона?
Наділена задумлива тварина
духовною свободою сповна.
Йому свобода інша непотрібна.

І байдуже слону, хто поруч з ним.
Для нього ми – молекули без маси…

IV.
Та менше з тим. Куплю слона і з’їм.
Усе-таки чотири тонни м’яса.

Напиши коментар »

Коментарів ще немає.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Залишити відповідь

Блог на WordPress.com .

